The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Regie: Peter Jackson
Herkomst: Verenigde Staten van Amerika, Nieuw-Zeeland
Genre Fantasy/Actie/Avontuur
Speelduur: 179 minuten
Met: Ian McKellen, Viggo Mortensen, Elijah Wood
meer acteurs
8,1
Tweede film van de Lord of the Rings-trilogie. Frodo, Sam en Gollem zijn nog steeds op weg naar Mordor, terwijl de rest van het gezelschap andere dingen aan het doen zijn in Midden-Aarde. Merry en Pippin werden meegenomen door orks, maar ontsnappen en komen enten tegen. Legolas, Aragorn en Gimli zijn op zoek naar Merry en Pippin, maar uiteindelijk vinden ze Gandalf, die nu Gandalf de Witte heet na het gevecht met de Balrog. Hij is van plan de plaats van Saruman in te nemen.. De elf, tovenaar, dwerg en mens gaan naar Rohan, land van de Paardenheren, om daar Theoden, de koning, van Saruman te bevrijden. Dit lukt en er wordt oorlog gevoerd in Helmsdeep tussen de mensen van Rohan en de orks van Saruman.

Werd voorafgegaan door The Fellowship of the Ring en vervolgd door The Return of the King.


Reacties


25-3-2004 22:02 door: yootje Persoonlijk bericht
Het spijt me, maar vind dit toch een topfilm.

26-3-2004 08:51 door: Sebo Persoonlijk bericht
yootje schreef
Het spijt me, maar vind dit toch een topfilm.


Waarom spijt je dat? Je hoeft je er heus niet voor te schamen. Ieder zo zijn voorkeur, niet waar?

26-3-2004 17:15 door: yootje Persoonlijk bericht
Sebo schreef
Waarom spijt je dat? Je hoeft je er heus niet voor te schamen. Ieder zo zijn voorkeur, niet waar?

Was een beetje sarchatisch bedoelt )

27-3-2004 15:39 door: wilco Persoonlijk bericht
yootje schreef:
Het spijt me, maar vind dit toch een topfilm.

Je hebt ook heel sarcastisch een 9 gestemd .


27-3-2004 16:20 door: yootje Persoonlijk bericht
wilco schreef:
Je hebt ook heel sarcastisch een 9 gestemd .

Ik vind het ook een topfilm.

27-3-2004 17:48 door: EZ Persoonlijk bericht
Er is nietds mis met LotR

27-3-2004 18:39 door: wilco Persoonlijk bericht
EZ schreef:
Er is niets mis met LotR


Meneer Jackson heeft nogal wat dingen weggelaten uit het boek waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.

<b> Reactie gewijzigd door: wilco.</b>


27-3-2004 18:44 door: yootje Persoonlijk bericht
wilco schreef:
Meneer Jackson heeft nogal wat dingen weggelaten uit het boek waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.<b> Reactie gewijzigd door: wilco.</b>

Er moeten nou eenaal wat dingen uit. je kan ook wel de film afraffelen en alles erin stoppen, maar dat zou niet goed zijn.

27-3-2004 19:30 door: wilco Persoonlijk bericht
yootje schreef:
Er moeten nou eenaal wat dingen uit. je kan ook wel de film afraffelen en alles erin stoppen, maar dat zou niet goed zijn.

Klopt, maar hij heeft ook dingen toegevoegd die niet in het boek zaten en dat is ook niet helemaal netjes.

Maar het ergste vind ik gewoon dat hij de confrontatie met Saruman in "The Shire", wat overigens helemaal verpest is, uit het einde heeft gelaten.


27-3-2004 22:23 door: yootje Persoonlijk bericht
wilco schreef:
Klopt, maar hij heeft ook dingen toegevoegd die niet in het boek zaten en dat is ook niet helemaal netjes.Maar het ergste vind ik gewoon dat hij de confrontatie met Saruman in "The Shire", wat overigens helemaal verpest is, uit het einde heeft gelaten.

Dat zou een gigantische anti-climax zijn, hebben ze de ring, gaan ze terug kunnen ze weer allemaal moeite doen.

Kijk, een boek letterlijk verfilmen lukt gewoon niet. Je moet niet vergeten dat dit een Hollywoodfilm is en er veel geld ingestopt is wat ook weer terugverdiend moet worden, wat overigens rukmschoots is gelukt (na de eerste film hadden ze al alle kosten eruit). Het is gewoon een prachtige film geworden, mooie verhaallijnen, want het komt van een prachig boek, en de rode draad is hetzelfde gebeleven, prachtige beelden, goede dialogen, mooie muziek, enz. Misschien moet je eens zonder aan het boek te denken naar de film kijken.

En de EE van ROTK schijnt 5 uur te duren, dus daarin komen veel dingen weer terug (zoals de uiteindelijke afrekening met Saruman in de Orthanc).

28-3-2004 13:05 door: wilco Persoonlijk bericht
yootje schreef:
Dat zou een gigantische anti-climax zijn, hebben ze de ring, gaan ze terug kunnen ze weer allemaal moeite doen.Kijk, een boek letterlijk verfilmen lukt gewoon niet. Je moet niet vergeten dat dit een Hollywoodfilm is en er veel geld ingestopt is wat ook weer terugverdiend moet worden, wat overigens rukmschoots is gelukt (na de eerste film hadden ze al alle kosten eruit). Het is gewoon een prachtige film geworden, mooie verhaallijnen, want het komt van een prachig boek, en de rode draad is hetzelfde gebeleven, prachtige beelden, goede dialogen, mooie muziek, enz. Misschien moet je eens zonder aan het boek te denken naar de film kijken.En de EE van ROTK schijnt 5 uur te duren, dus daarin komen veel dingen weer terug (zoals de uiteindelijke afrekening met Saruman in de Orthanc).


Een film hoeft niet altijd met een climax te eindigen, overigens vind ik de LoTR triologie niet slecht ofzo hoor. Ik heb return of the king zelfs op 9 staan van mijn jaarlijstje van vorig jaar
Het had wat mij betreft gewoon nog iets beter gekund. Maar ja wie ben ik?




29-3-2004 09:28 door: Sebo Persoonlijk bericht
wilco schreef:
Ik heb return of the king zelfs op 9 staan van mijn jaarlijstje van vorig jaar


Dat komt omdat je vorig jaar maar negen films hebt gezien.


29-3-2004 10:46 door: Fred Persoonlijk bericht
Los van of de film een goede verfilming is van boek (want ik heb het boek niet gelezen): Ik vind het een overdreven sprookje met een heleboel cliche's en onnodig lange films. Dus als je de film helemaal los ziet van de hype en het boek, blijft er maar bar weinig over. Alleen de special effects zijn indrukwekkend, maar dat is niet genoeg om een film te dragen.

29-3-2004 12:21 door: wilco Persoonlijk bericht
Sebo schreef:
Dat komt omdat je vorig jaar maar negen films hebt gezien.

Ik moet toch maar eens goed nadenken welke film ik op 10 ga zetten.
Ik zal mijn gezienlijst maar eens flink doorbladeren.
(Ik denk dat ik ook maar even de gezienlijst ga verbeteren, zoeken op jaar bv)


20-7-2005 11:12 door: Eva Persoonlijk bericht
EZ schreef:
Er is nietds mis met LotR

Gewoon mee eens he

RSS (Nieuws)

Filmgek Search Engine